bitter

suttit på FB o häckat för att få lite vetskap om vad som händer ute i samhället...
halkade in på en tjejs sida....en som vi träffade i thailand förra året...

kan milt erkänna att ångesten är stooor just nu..

hon o hennes familj befinner sig just nu i vietnam...

lyckliga lyckliga dom....

hatar verkligen den nya regeln med ingen ledighet för barnen utom på loven...
kan förstå varför, men tycker ändå att det är föräldrarnas ansvar till att barnet inte halkar efter...
det gick hur bra som helst för alicia sist vi var iväg..
vi kämpade på med läxa o hade även köpt egna lära sig saker böcker som hon fick pyssla med...
dessutom ser jag en resa som något utbildande oxå...de lär sig så otroligt mycket..
får se världen. se andra kulturer.. alicia lärde sig att simma när vi var iväg...
hon fick spendera tid med sin mamma o pappa....
idag när det finns så lite tid över till barnen....

skit...

jag blir så arg när jag tänker på det...  >:/

men vad är väl en strand på bali?????
eller en promenad på kinesiska muren...???
eller att få se fria lejon o giraffer,
att få se buddistiska tempel,
att få äta bananer direkt från trädet...

blä...nu är jag bitter!!

Kommentarer
Postat av: Terese M

Ja, kan inte mer än hålla med om att de nya reglerna är fel fel fel. Håller med dig, en resa ger barnet otroligt mycket kunskap. Tiden med lediga föräldrar, vilken gåva för hela familjen.

2011-10-29 @ 00:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0