shopping!

idag har jag fyndat!!

jag har köpt en servis...eller ja delar av en servis..hittade den på erikshjälpen! :)
o så blev det en gardinkappa i orange,brunt,grönt med grön bollfrans... o två st gröna spetsdukar...så fina!
nu fattas bara en röd gammal telefon, ni vet en  såndär med rund tavla på som man får dra runt siffrorna.
jag har en vision framför mig att den står på min vita pall (som jag fick från ett dödsbo) vid balkongdörren, med en grön spetsduk...oh det kommer bli sååå fint..! :)  o eftersom Bettys pappa har jobbat på televerket så skulle hon kolla om han inte hade en sån...hon trodde iallafall att han hade nån sån, kanske inte röd..men då får det bli att jag letar vidare..


eftersom jag inhandlat måste jag göra mig av med något så det blev en rejäl rensning i köksskåpen..
slängde hur mycket som helst o den gamla servisen ville bror med fru ha då dom lyckats slagit sönder alla sina tallrikar...(man kan ju fundera på om det är deras heta temprament som ställt till det!! ha ha)

vi har oxå bestämt oss för att ge bort alla våra gamla cd-skivor... o deras nya hem blir hos Mattias i stan :)

det måste vara något allvarligt fel på mig!! hur i hela fridens dagar kan jag ha så iniförbannelsen med grejer?  jag har en oerhörd ångest när jag skall göra mig av med saker...minnen hit o dit...men hur många har minnen till gamla suddigummin???? jo jag...man får börja fråga sig själv...vem är glad att jag sparar sånt här gammalt skit?? VEM?? jag är ju knappast gladare...fan snart kan man inte röra sig i det här huset längre...jag handlar men gör inte av med något...nu är det stopp med den saken...UT MED SKITEN!!! 

nog om det...

nu ska jag krypa ner i soffan med min andre hälft... MYS!! (om vi kan enas om vad vi ska se på ;)  )

skänker en tanke till mina nära som har det lite jobbigt just nu...kram på er..efter regn kommer solsken..

//J

Kommentarer
Postat av: piu

Afton ! Samlande är "ärftligt" betingat , kommer från din fars sida, är jag övertygad om, bote medlet : samla inte så mycket skit, Hah-haa. Ska du byta stil igen i eran bostad huga.. stackars Jens han vet inte ibland när han kommer hem från jobbet om han har hamnat rätt eller hos grannen, känner inte igen sig Hii.. Natt i natt från MODERN

2010-03-11 @ 21:02:10
Postat av: carro svägerska

Hejjja Janet! Slänga/ge bort är wunderbar! Bort med skiten! Din bror lider av samma problem... Kommer ihåg när vi skulle städa ur hans lägenhet, vi slängde 2 sopsäckar proppade med kläder, en säck var ENBART rutiga flanellskjortor...som han inte använt på flera år??? Å det ska sparas... kan vara bra att ha, kan vara bra att ha.... Släng skiten!

Ok, minnen kan vara fina, men man mår så mkt bättre när man rensat. Löööv it! tack för servisen iaf =) Hett temperament? vi? förstår inta vad du pratar om... vi är ju som på valium ständigt... eller? =D

2010-03-12 @ 09:18:29
URL: http://dhrakken.blogg.se/
Postat av: janet

mor: jag tror att du gärna vill skylla på lilla pappa men du kanske inte har helt rent mjöl i påsen heller ..hihi



carro: hahaha ja det verkar ju ligga i släkten..

valiumproppade segproppar kanske inte är er rätta benämning ;) haha

2010-03-12 @ 21:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0