jag vill!!!

usch jag blir så upprörd...
på mig själv o på människor som ska gotta sig i andras olycka!!

man är ju knäpp!

har hört så mycket om flashback.. så jag var tvungen att läsa lite..
vi är ju destruktiva djur.. vi människor...vi plågar oss själva o vi plågar andra...

kan man inte bara låta varandra vara... får man inte dåligt samvete av att prata ner någon som inte längre finns i livet...?
 
men jag är väl lite knäpp som tänker så...

det sa alltid stefan till mig...."Jeanette, du vill bara krama hela världen oavsett vad den gjort! "
                                                och ja, jag kanske vill det....

jag tror...eller jag vet att det finns inte en enda männsika som föds ond...man skapas o formas av samhället..

det är kanske inte så konstigt att männsikor mår sämre o sämre.... 

tappar man fotfästet så ska man skyflas bort oavsett om man är sjuk eller om det finns andra omständigheter som göra att det händer..
vad har hänt med oss?  varför kan inte alla sträcka ut en hjälpande hand??
en dag sitter DU där o behöver stöd..räknar du då iskallt med att nån ska ta emot dig om du faller??  tro inte det...

jag vill att mitt barn ska växa upp o bli en trygg o säker person..jag vill att hon ska veta när hon skall placera sig själv i första rummet... jag vill att hon ska vara en person som är villig att hjälpa andra... jag vill att hon ska älska sig själv lika mycket som jag älskar henne...

jag vill!!!




Kommentarer
Postat av: broder

du e inte dum du! fint skrivet

2010-03-25 @ 16:52:23
Postat av: janet

tack bror...

det är ju jag som fått det mesta vettet av oss två....asg ;)

2010-03-25 @ 17:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0