jesus välsigne o idiotförklaringar

denna dag måste gå till världshistorien av parodi....

erfarenhet o utbildning i:

amatörpsykologi,
äldrevård,
pedagogik,
barnomsorg,
beteendevetarskap

man skall besitta alla religoner

samt ha ett fantastiskt sinne för humor...

jo just det..

man ska vara stark som en oxe.
vara tålig mot värme o kyla

dagen började med 2 reklamatiner som tog mig över 1 timme att lösa..

sen var det dax för det viktiga samtalet jag blivit ombedd att ringa... och det samtalet skulle utföras på engelska... jag är ju inte värdelös på engelska men när man börjar snacka termer innom kök osv så är jag ganska borttappad. hahaha
vi traglade på med lätta hjärnstillestånd o en del svenska ord...
typ " ehhh the carpender will instal the....ehhhh....bänkskiva..... hahahha
mycket o sympatisk var mannen i luren o jag lyckades med det hela ganska bra! :)

många halvbittra innåtvända knäppisar som inte har vett att ens säga hej, eller tack.....

en disskusion utbröt mellan  mig o en man....
han ville inte alls lyssna på mig så tillslut så sa jag vänligt men bestämt
"vi kommer ingenstans i den här disskusionen, så jag tycker att du kan gå in o handla de varor du behöver"

han vände på klacken o gick...

sen kom hon...

en stor vacker negrissa...
hon sken som en sol..
hon bara vällde ut all sin kärlek på mig...
ooohhh du är vacker, du passar jobba här....
ja, ja, ja jag älskar din stil....
oh du mycket vacker!!

gud vilken boost...vad glad man blir av sånna människor!!! :) 

sen uppenbarade hon sig...
ojh oj oj...
förvirrat.se.....
soffan hit soffan dit.
mina barnbarn
de får inte plats...
hon hade hela handväskan full med lösa pengar..
hon tappade den på golvet o massor med stålers ramlade ut...
jag sprang runt för att hjälpa henne o då håller hon på att slå huvudet i kortterminalen först o sen disken...
efter ungefär 30 minuter så börjar vi närma oss ett slut...
ja efter att jag fått ringa färdtjänst såklart...
då börjar hon plocka upp pengar som hon vill ge till mig..
hon ville att jag skulle köpa mig själv en vacker blomma..
jag tackade nej o sa att det var mitt jobb att hjälpa henne...
hon prisade guud o sa...eller snarare ropade ut att jesus välsignade mig!!!

ja ja....

än var dagen inte slut...

det kom in ett par som delade på ett par hörlurar...
förmodligen så var det någon riktigt bra låt
för helt plötsligt hoppade de upp från soffan de satt i började svänga om i en het salsa eller nåt...

vid den tiden så kände jag bara

"varför blir jag inte förvånad??"

hahahah

tyckte att jag efter denna dag förkänade en STOOOR påse kinapuffar så coop fick sig ett besök....


nu väntas soffhäng med make o dotter...

törs inte gå ut mer idag..
man vet inte vad man lyckas stöta på därute!!

se ya

Kommentarer
Postat av: madde

Hahhahaha, åh herre gud, hur orkar man sånna där dagar ?? Du gör det bra måste jag säga.. själv skulle jag nog hängt mig efter halva.. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0