ambassadör i personlighet

9.45 - 20 idag
9.45 - 20 imorrn...

sen ledig ett par dagar.... ska bli skönt....

skickade in en ansökan på jobbet...
utmaningen handlar om att vara "ambassadör i personlighet" hahaha låter väl lite skoj...

vara en förebild för andra om hur man bemöter människor.
ev. hålla utbildningar i "mötet med kunden"

o är det en sak jag är bra på så är det servicekänsla...

det största problemet de flesta har är nog att de tar saker personligt...

man måste kliva ur sin lilla box o fatta att allt inte handlar om "MIG"
låter kanske krasst...
men face the facts!!!

om man är säker men inte överlägsen,
om man låter kund prata/gaffla/gorma..... tills de är klar, så har de fått ut sin värsta frustration
o oftast så vill de bara att någon skall lyssna...
var saklig men inte för ingående.
stå trygg o titta på den du pratar med... avslappnat o ledigt...
så löser det sig..


det är helt sjuukt hur man med kroppsspråket kan påverka andra...

jag har testat en sak som funkar....

om en kund är arg o pratar med höjd röst....
så går jag ner i tonläge o pratar ganska tyst...
då lugnar de ofta ner sig......
skithäftigt....!!!   testa!!! :) 

nej dax för att ta på sig ansiktet o rulla ut mot boxen...
på återseende!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0