västerås

japp då var man på hemmaplan igen efter två händelserika veckor i västerås...

har haft det super roligt och frustrerande på samma gång!

allt började med en rolig färd ner...
när vi kom fram till hotellet o kånkat in alla väskor får vi veta att vi inte skall bo där...  hmmm
det stod ju så i våra papper..???  
vart ska vi bo då???
o tänk att den snälla damen i lobbyn hjälpte oss..  :)
vi snurrade in över stan o hittade tillslut hotellet...
dagen efter var det till att checka ut från hotellet men lämna väskan i bagagerummet o ta med en påse med det nödvändigaste..
for ut på ikea västerås, där blev vi mötta av trevliga med förvirrade människor,,, noll info. eller den info vi fick stämde inte...hahaha
vi skulle få en fadder på avd. men...hmmm jag har inte träffat denne fadder än o nu är jag hemma gen..
allt var annorlunda..rutiner, arbetssätt o charmen...
hade en så fruktansvärd medarbetar med mig den dagen...helt sjuuukt...men...jag fixade o trixade som jag själv ville o det blev ju bra det med...tur att man har lite skinn på näsan...

efter jobbet for vi till ett annat hotell o sov där....

på morron chekade vi ut  o tog vår lilla påse o for o jobbade igen...

efter arbetsdag brummade vi vidare till det första hotellet vi sov på...hämtade ut väskorna o checkade in..hahaha
hänger ni med?????

strul har blandats med polisdraman...
suzana från älmhult blev sparkad utanför en krog, vi fastnade med polisen...suck..inte mycket sömn....upp o jobba...

fick jobba över...

träffade en kille som va så packad. han stod i ett gatuhörn med jackan på huvudet...
han stod o slöddrade...va mörkt det är!!!
vi frågade om han behövde hjälp o han frågade om vi sett hans jacka..hahahaha
vi hjälpte honom på med den o han vinglade vidare...klockan var strax före tio på kvällen...
ja ja det kostar att ligga på topp...

andra kufar vi träffat var en dam i rosa plyschdress, grå kappa, stort vitt hår o solbrillor som bara bad om en läkare...hon bodde i vår korridor på hotellet...såg till henne ett par ggr. fick hjälpa henne i hissen en gång...hon skulle ha tag i en ambulans...

jag o maria hade pyjamasparty en kväll.... det var fest i rummet mittemot mitt...där hade de gjort bål...
halva ikea var där.. när vi gick ut o rökte satt det två tjejer på bänken utanför o mitt över gatan slogs två män för fullt...det var en av tjejernas pappa...jaha då var dt bara att tillkalla polis igen...
suck...
vad är det för stad???

har iallafall träffat enormt härliga människor!
ylva o josefine från malmö
suzana irina glenn gunilla o adil från älmhult
lasse o linn från icomp i älmhult
göran från kalmar
mikaela från uppsala
o många många fler...
en oförglömlig upplevelse...

hoppas man kommer med på nästa nyöppning oxå..

vi ses  pöss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0